Selasa, 26 Julai 2016

Gambar: I am Here, Come Save Me Pokemon Go!

Manusia diseluruh dunia hari ini sedang mengila dengan serangan permainan aplikasi telefon pintar Pokemon Go. Malahan saban hari kita pasti mendengar pelbagai cerita mengenai permainan ini. Tidak terketinggalan juga rakyat Malaysia yang makin teruja menunggu permainan ini untuk memasuki negara kita.
Atas insiatif itu, pihak Revolutionary Forces of Syria Media Office (RFS) cuba membuka mata masyarakat dunia dengan memanipulasi ketagihan masyarakat dunia dengan Pokemon Go ini, agar untuk berusaha menyelamatkan kanak-kanak mangsa perang di Syria. Jika ada yang bersungguh-sungguh mencari watak Pokemon disegelenap pelusuk bumi sehingga sanggup mengancam diri sendiri, tidakkan wajar mereka lebih perihatin terhadap nyawa manusia yang diancam oleh peperangan ini?
Setiap gambar kanak-kanak Syria ini membawa satu harapan besar dan hanya mahukan keamanan. Mereka tidak mahu membesar dan berada didalam kancah peperangan.
"I am here, come save me", itulah ayat yang tertulis pada sekeping kertas bersama watak-watak Pokemon Go yang juga menyatakan lokasi mereka.






Sumber:  Revolutionary Forces of Syria Media Office (RFS)

©2016, copyright Nur Ellena

Tiada ulasan:

Catat Ulasan