Rabu, 15 Mac 2017

Pengalaman : Proses In Vitro Fertilisation (IVF) 3


Percubaan ke-2 IVF


8 Mac 2017 ( 1st period)  appointment dibuat untuk proses seperti bulan yang sebelum ni... pada hari period ke-3, saya akan buat scan lagi. Jururawat pesan awal-awal untuk buat pembayaran (RM30 ++ sahaja) di tingkat bawah sebelum dapatkan no giliran jumpa doktor.


Tiba masanya untuk di scan.....berdebar-debar rasanya...dalam fikiran banyak betul persoalan.... doakan yang terbaik sahaja. semua perkara adalah urusan yang maha mengetahui. sebelum scan, jururawan minta kita buang air kecik dulu.


Setelah abis scan, tunggu kat ruang menunggu.. dap dip dup...jatung. ..


Ding dong dengar bunyi mesin no giliran... tiba juga giliran saya


Doktor dengan tenang menerangkan setiap keputusan scan. Dinding rahim dah nipis.. sesuai untuk suntikan puregon... tapi terdapat sedikit kemuskilan terdapat cyst di sebelah kiri ovari. Doktor arahkan untuk check darah. bagi memastikan cyst tersebut aktif atau tidak..


Jururawat panggil untuk ambil sample darah... 



Dalam pukul 2,30pm, pihak hospital maklumkan bahawa result darah dah keluar, bacaan tinggi sikit. dan doctor cadang agar proses suntikan puregon.  percubaan IVF untuk kali ni tak dapat diteruskan.... tunggu untuk cycle seterunya.......


©2017, copyright Nur Ellena

4 ulasan:

  1. Maaf, lama tak update .....IVF telah dibuat pada next cycle period. pengalaman akan dikongsikan pada "Proses In Vitro Fertilisation (IVF) 4"

    BalasPadam
  2. setakat ni dh guna berapa rm utk rawatan ivf ni?sy dgr bayaran di ppum rm8k-rm13k jgk..kena bayar sekaligus ke atau mcmana?

    BalasPadam